top of page
velduil22102219_edited.jpg

Contact

Vragen?

Omdat we veel buiten en op stap zijn, zijn we telefonisch meestal niet goed bereikbaar. Stuur ons dus liever een mail of bericht via onderstaand contactformulier. We antwoorden doorgaans dezelfde dag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om bij vragen eerst te kijken of het antwoord wellicht hieronder (FAQ) staat?

FAQ / Veelgestelde vragen

- Wat is de beste tijd voor een vogelexcursie?

Het geweldige van vogels kijken in Nederland zijn de seizoenen. Elk seizoen brengt z'n eigen prachtige en unieke soorten, waardoor het (gelukkig) het hele jaar geweldig is buiten. Ons excursieaanbod is er op gericht om in de juiste seizoenen op de juiste plekken te zijn, zodat we altijd kans maken op de mooiste en de meeste vogels. Het is echt niet alleen voor- en najaar die interessant zijn, ook de zomer en (zeker ook!) de winter leveren unieke vogels en aantallen op als je weet waar je moet zijn (en dat weten we ;-))!

- Waarom vinden er zo veel excursies in het noorden van het land plaats?

Heel simpel: het is in de noordelijke provincies jaarrond ongelofelijk goed vogels kijken. Nergens in Nederland vind je zo'n verscheidenheid aan habitats op zo'n korte afstand van elkaar, zijn de gebieden zo ruim en weids en is het nog zo rustig qua mensen, verkeer en horizonvervuiling. Daarnaast is de verscheidenheid aan soorten altijd zeer groot en duiken er ook met regelmaat onverwachte soorten op. Kortom, het is voor sommigen misschien een stukje rijden, maar je zult er geen spijt van krijgen!

- Alle excursies zitten al vroeg volgeboekt. Komen er nog nieuwe data?

We voegen regelmatig nieuwe excursies en extra data van bestaande excursies toe. Voor de Oostvaardersplassen en de Biesbosch (halve dagen met een cadeaubon) plannen we steeds enkele maanden vooruit, maar de excursies blijven het hele jaar doorgaan. Check dus af en toe even de site.

- Gaan excursies bij slecht weer ook door?

Ja, bij een vogelexcursie in Nederland is het weer nu eenmaal altijd een risico en voor ons nooit een reden om af te gelasten. Soms tref je het, een andere keer wat minder, zo gaat dat nu eenmaal. Wij kunnen ons echter kleden op de omstandigheden en de vogels zijn er echt wel. Alleen wanneer het gevaarlijk dreigt te worden, wanneer excursies echt mooi weer nodig hebben (bijvoorbeeld bij vlinder- of slangenexcursies) en bij zeetochten kan het weer een reden zijn voor ons of voor de schipper om de excursie af te gelasten. In dat geval kun je de excursie verplaatsen of krijg je het excursiebedrag terug.

- Wat moet ik meenemen op een excursie en welke kleding moet ik aan?
Kleed je op de voorspellingen, waarbij in najaar en winter laagjes altijd het beste zijn en een laagje extra nooit kwaad kan. Je kunt beter wat extra aantrekken dan wat te kort komen. Aan de kust is het altijd toch net even wat frisser dan in het binnenland; houd daar rekening mee, zelfs op dagen waarop goed weer wordt voorspeld. Verder gaan we nooit waden of door heel nat gebied struinen, dus stevige (maar wel waterdichte) schoenen zijn voldoende. Een eigen verrekijker en/of camera is aan te raden en indien je beschikt over een telescoop is dat altijd een meerwaarde (behalve op een schip). Op alle minibusexcursies zijn  op aanvraag gratis leenverrekijkers beschikbaar (met dank aan FOTO SIPKES uit Groningen).

- Ik heb een cadeaubon van Doenkado of Belevenissen, maar de vervaldatum nadert of is reeds verstreken. Kan ik deze nog gebruiken?

Helaas. Een dergelijke cadeaubon moet gebruikt worden binnen de termijn van de geldigheid. Omdat wij slechts uitvoerders zijn en de bonnen gekocht en betaald zijn bij de verschillende bonaanbieders (Belevenissen.nl, Doenkado), moeten wij de bonnen na de excursie op onze beurt weer verzilveren bij de betreffende aanbieder. Voor verlopen bonnen krijgen wij van hen geen vergoeding meer en je zult begrijpen dat wij deze dus ook niet meer als betaalmiddel kunnen aannemen. Ook het verlengen van de geldigheid kunnen wij als uitvoerders niet. Dat kan wel (tegen betaling) geregeld worden bij de partij waar de bon is aangeschaft. Bij een naderende of verlopen cadeaubon dien je dus met hen contact op te nemen.

- Kan ik een excursie bij ziekte, pech, ongemak of andere redenen kosteloos annuleren of wijzigen van datum?

Wanneer je een excursie rechtstreeks bij ons boekt, staan de annuleringsvoorwaarden op de factuur. De annuleringskosten worden, zoals gebruikelijk, hoger naar mate de excursiedatum nadert. Binnen een week voor aanvang is annuleren geheel voor eigen rekening, hoe begrijpelijk en sneu de reden van annuleren soms ook is. In dergelijke gevallen kun je wel gebruik maken van de annuleringsverzekering, indien je daarover beschikt. In veel gevallen dekken die ook dagexcursies. Van excursie wisselen kan kort voor tijd ook niet, want ook dan blijven wij met lege plekken zitten.

mibo1603244.png

Contactformulier
(Boeken graag bij de betreffende excursie)

Bedankt, u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie!

Contactgegevens

Address.png

Leverkruid 12
9801 LR, Zuidhorn

Website.png
Phone.png
Envelope.png
bottom of page